Hvordan få oppmerksomhet om din crowdfunding kampanje?
Det er en omfattende jobb å gjennomføre en crowdfunding kampanje, og mye av suksessen ligger i god planlegging. En del av dette arbeidet er å lage en god markedsplan og få så mye oppmerksomhet som mulig.
I oppkjøringen bør du bygge merkevare via sosiale medier, influensere eller media, og bygge liste av personer som kan være interessert i å investere. Delta på så mange investor eventer som mulig og knytt kontakter med potensielle investorer.
For medlemmene av Gründerklubben har vi laget en egen “Funding Booster”, for å kunne hjelpe til i dette arbeidet.
Jeg har helt siden 2003 systematisk og organisk bygd opp et omfattende nettverk av investorer, både nasjonalt og internasjonalt. Har nå over 156 000 kontakter og følgere på ulike flater, nyhetsbrev etc. Oversikten kan du laste ned her.
En del av den internasjonale delen av pakken er bruk av nyhetsbrev som utelukkende er rettet mot investorer, “BM Puls – New venture insights” og “Techstars Angel Investor Startup Digest”.
Vi har også en A-liste av norske engleinvestorer som vi kjenner. Der sender vi kun ut informasjon om selskaper vi er direkte engasjert i.
Vi har allerede gode referanser og her er tilbakemeldingen fra Christian Ness i Dribe;
“Vi gjennomførte en folkefinansiering i 2021. Med egen innsats og støtte fra Berg, fulltegnet vi en ukelang emisjon på 11 timer. Om bedriften din har ting på stell og er forberedt på høy trafikk er tjenestene verdt å se nærmere på”
Se også Vil hente 7 millioner for å digitalisere den konservative advokatbransjen
For å kunne benytte deg av dette tilbudet må du være “Premium medlem” på Gründervekst (198/mnd, første måneden gratis). Der har vi også en egen Fundinggruppe. Der kan man knytte kontakt med andre som er på kapitaljakt, utveksle erfaringer og få gode tips.
Ta kontakt for å få mer informasjon om hva som kan inngå i en kampanje.
Kontakt meg på berg@grunderklubben
Svar